Oude scheepsschroef

Voor de voortstuwing van schepen wordt er gebruik gemaakt van een schroef met verschillende bladen. De bladen slijten in de loop der tijd door het draaien in het water en invloeden van water, zout en algen. Hierdoor is vervanging  van de schroef soms voor het einde van de levensduur van het schip al noodzakelijk. Scheepsschroeven zijn er in allerlei vormen, legeringen en maatvoeringen van 2kg tot 100mt. van 1 meter tot 8 meter.

Bij grote scheepschroeven is het transporteren uitdagend. Deze moeten meestal vóór wegtransport verkleind worden. Het verkleinen van zo’n schroef kan ook uitdagend zijn. Vanwege de dikte moet hiervoor vaak een thermische lans gebruikt worden. Maar, de schroef dient niet alleen verkleind te worden voor het transport, maar het kan ook zo zijn dat de smelter specieke afmeting eisen stelt alvorens deze in te zetten als secundaire grondstof.

De prijs van oude scheepsschroeven is erg afhankelijk van de kosten om deze te verkleinen. Daarnaast is de legering heel erg van belang. De oude schroeven van CuNiAl zijn afhankelijk van de koperkoers en de vraag en aanbod. 

Voorbeelden van scheepsschroeven

  • Aluminiumbrons schroef of aluminiumbrons propeller.
  • Propellor schroot
  • Mangaanbrons schroef.
  • Mangaanmessing schroef.
  • Cunial bladen.
  • Schiffsschraube schrott
  • Marine propeller
Oude scheepsschroef Op aanvraag

Bedrijfsfilm